Telecom4care verbetert telefonische bereikbaarheid van zorginstellingen

“Een moment geduld a.u.b. Al onze medewerkers zijn in gesprek. U wordt zo spoedig mogelijk geholpen.”

“De radiologieafdeling van het XYZ Ziekenhuis is op dit moment gesloten. Voor het maken van afspraken kunt u bellen op werkdagen vanaf 9 uur tot 12 uur en vanaf 2 uur tot 4 uur.”

Herkenbaar? Voor veel patiënten of doorverwijzers die naar een zorginstelling bellen helaas wel. De telefonische bereikbaarheid van veel zorginstellingen is onvoldoende. Patiënten, doorverwijzers en ketenpartners hebben vaak moeite om snel de juiste persoon te spreken te krijgen. Telecom4care helpt u de telefonische bereikbaarheid van uw zorginstelling te verbeteren.

Veelal moet een bereikbaarheidsanalyse, compleet met mystery calls het vermoeden bevestigen dat het met de telefonische bereikbaarheid niet goed zit. Tot overmaat van ramp biedt de huidige telefooninstallatie niet de mogelijkheden om de ambities op het gebied van telefonische bereikbaarheid te realiseren. Medewerkers moeten goochelen met piepers, DECT telefoons, GSM’s en vaste telefoons om bereikbaar te zijn.

Gelukkig zien steeds meer zorginstellingen in dat investeren in goede telefonische bereikbaarheid loont. Telefonische bereikbaarheid is dé basis voor goed klantcontact. Hoe geavanceerd de website of de digitale poli’s ook mogen zijn. Aard en omvang van het inkomende belvolume zullen de komende jaren absoluut veranderen door de verdere opmars van online toepassingen en sociale media. Tegelijkertijd stellen patiënten steeds hogere eisen aan telefonisch contact. Kortom, telefonische contacten zijn en blijven belangrijk en moeten worden gekoesterd.

Het verbeteren van de telefonische bereikbaarheid begint bij het definiëren van duidelijke, concrete ambities. Op basis hiervan kan een helder stappenplan worden opgesteld, waarmee de telefonische bereikbaarheid aanzienlijk wordt verbeterd én kosten kunnen worden bespaard. Dit stappenplan wordt opgesteld na gedegen consultatie en rekening houdend met interne en externe ontwikkelingen, organisatie en techniek.

In het stappenplan komen quick wins aan de orde, om snel resultaat te boeken. Het stappenplan beschrijft tevens een investeringskalender, op basis van een heldere business case, passend bij de financiële mogelijkheden van de organisatie. Uiteindelijk doel: optimale, controleerbare en stuurbare telefonische bereikbaarheid en een flexibele, toekomstvaste infrastructuur.

Telecom4care heeft veel ervaring met het verbeteren van de telefonische bereikbaarheid van zorginstellingen. Neemt u contact op met Pim Ketelaar.

Share
Dit artikel is geplaatst in Success stories en getagged met , , , , , , , , , , . Bookmark de permalink.

Reacties zijn gesloten.